Imam Ibn Hazm el-Andalusi rahimehUllah, në El-Akhlak ue’l-Sijar (Morali dhe
Sjellja) ka thënë,
Prej të metave që mund të ketë një nxënës Dije në Karakterin Moralin dhe Sjelljen e tij.
"Kushdo që sprovohet duke ndjerë vetëkënaqësi me veten e
tij, atëherë ai duhet të mendojë për gabimet e tij, dhe nëse ai është i kënaqur nga disa virtyte apo cilësi që ai posedon, atëherë ai duhet të
dijë dhe të verifikojë / shikojë veten e tij i përulur për këtë karakteristikë
të neveritshme (të ulët) që është mbrenda gjoksit, në zemrën e tij. Dhe nëse gabimet e tij në përgjithësi janë të fshehura nga vetja e tij
deri në atë pikë saqë ai nuk mund ti njohin apo shofin ato (dmth, gabimet e
veta), atëherë ai duhet të dijë atë se ai ka qenë i përulur dhe i
vënë në sprovë gjithmonë.
Pra ky person që është i habitur prej kënaqësisë me veten e tij,
ky është më i madhi në mesin e njerëzve në të qenit i mangët dhe me gabime.
Dhe në këtë rast ky njeri është duke qenë më i ulti (dobëti) në
mesin e njerëzve në dallimin e çeshtjeve të (mangësive dhe gabimeve).
Dhe në krye të gjithë kësaj, ky njeri që intelekti dhe karakteri i tij është i
dobët ai është më injoranti (i padituri). Dhe se nuk ka asnjë gabim që është më
i keq se këto dy gjëra (dmth. Intelekti / karakteri i dobët dhe injoranca /
padituria).
Se ai që ka intelekt / karakter, ai mund të dallojë shumicën e
gabimeve të tij dhe përpiqet për ti zhdukur / eliminuar dhe ndrequr gabimet e
tij, ndërsa injoranti i paarsimuar që hiqet si i ditur, ai është i vetmi që
është injorant për të metat të tij, ose për shkak të mungesës së dijes së tij,
ose prej mungesës së aftësisë së tij për të dalluar mes çështjeve, ose për
shkak të dobësisë së mendjes së tij, ose që ai i sheh gabimet e tij për të qenë
një karakteristikë e mirë. "
Vazhdon ...
Efektet që vijnë prej Karakterit - Moralit dhe Sjelljes së mirë që mund të ketë një
nxënës Dije:
Ndoshta ju mund të shifni
një njeri (nxënës dije Selefi) dhe ai mund të mos jetë i njohur tek njerëzit, Mirëpo ky njeri i cili
është i panjohur tek njerëzit, mund të thonë disa fjalë dhe karakteri /
morali i tij mund të jetë shumë i lartë dhe fisnik, dhe kështu që edhe pse njerëzit nuk e njihnin atë (nxënës dije Selefi), ai me karakterin / moralin dhe sjelljen e tij mund të ndikojë
tek njerëzit. Dhe përfitimi / dobia që njerëzit mund të marrin prej karakterit
/ moralit / sjelljes dhe fjalëve të dikujt, mund të jetë më e vlefshme sesa përfitimi /
dobia që njerëzit apo një person mund të fitojnë prej leximit të njëmijë
librave.
Përshtati dhe
përktheu: Ebu Jusuf / Arbrit Kraja
Shkodër 25 Ramazan
1433.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.