Gjykimi
i deklarimit të dikujt me titullin “Shehid”
Shejkhul-‘Al’llamah
Muham-med ibn Saalih el-Uthejmin –Allahu
e mëshiroftë-
(Fatawa Islamijeh, Darus-salam, vl 1, fq.195-200)
Pyetje:
Kam lexuar një hadith nga Ebu Hurejra, sahabiu i nderuar, Allahu qoftë i kënaqur me të, nga Pejgamberi fisnik sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem, ku thotë:
“Cilët
nga ju i konsideroni të jenë Shehida (dëshmorë)?”
Ata thanë: “O I Dërguari i Allahut!
Çdokush që vritet në rrugë të Allahut, është shehid (dëshmor).”
Ai
sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem u përgjigj :
“Atëherë shehidët në Ummetin tim janë vetëm
një pakicë.”
Ata thanë: “Kush atëherë, O i Dërguar
i Allahut?” Ai tha:
“Kushdo
që vritet në rrugë të Allahut, është shehid, dhe kushdo që vdes në rrugë të
Allahut është shehid, dhe kushdo që vdes nga murtaja është shehid, dhe kushdo
që vdes nga sëmundjet e stomakut është shehid, dhe kushdo që mbytet (në ujë)
është shehid.” (Muslimi nr.1915)
Kështu
që, a do rregjistrohet si shehid personi që mbytet duke qenë i dehur (nga
alkooli), duke pasur parasysh, sipas textit të hadithit, që personi i mbytur
konsiderohet shehid? Kërkojmë nga Shkëlqësia juaj të na këshilloni.
Përgjigje:
Përpara se t’i përgjigjemi kësaj pyetjeje, do të dëshiroja të theksoj që në këto
kohëra, fjala Shehid (dëshmor) është
bërë diçka e lirë tek shumë njerëz, aq shumë saqë ata deklarojnë si shehida
edhe ata që nuk duhet cilësuar si të tillë. Kjo është haram, sepse nuk i
lejohet përsonit t’ia atribuojë shehidllëkun dikujt tjetër, përveç nëse është
konfirmuar nga Profeti sal-lAllahu
‘alejhi ue sel-lem.
Dëshmia
e Profetit për shehidllëkun e një personi, mund të ndahet në dy kategori:
E para:
Kjo është kur ai cilëson një person të veçantë si shehid, siç është në Hadithin
e saktë ku Profeti sal-lAllahu ‘alejhi ue
sel-lem u ngjit në Malin Uhud me Ebu Bekrin, ‘Umerin dhe ‘Uthmanin.
Ndërkohë që ata ishin mbi të, ai (mali) u tund, kështu që Profeti sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem tha:
“Rri i qëndrueshëm Uhud, se mbi ty
janë një Profet, një Siddik1, dhe dy shehida.” (El-Bukhari
nr.3675, Ebu Daud nr.4651, dhe Ahmedi 5:331, 338.)
Kështu
që, çdonjërit të cilit specifikisht i është dëshmuar shehidllëku nga Profeti sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem, ne e
afirmojmë statusin e tij si shehid, duke besuar dëshminë e Profetit sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem dhe duke
iu bindur atij në këtë.
E dyta:
Kategoria e dytë e atyre që Profeti sal-lAllahu
‘alejhi ue sel-lem iu ka dëshmuar shehidllëkun, janë ata që i ka përmendur
në terme të përgjithshme, siç gjindet në Hadithin që përmendi pyetësi, ku thotë
që: “Kushdo që vritet në rrugë të
Allahut, është shehid, dhe kushdo që vdes në rrugë të Allahut është shehid, dhe
kushdo që vdes nga murtaja është shehid, dhe kushdo që vdes nga sëmundjet e
stomakut është shehid, dhe kushdo që mbytet (në ujë) është shehid”, dhe të
tjerë ku shehidllëku është konfirmuar në hadith në termin e përgjithshëm. Në
lidhje me këtë kategori, nuk lejohet që ta zbatojmë për një përson të caktuar.
Ne vetëm mund të themi që: Kushdo që është përshkruar kështu është shehid; por
nuk i themi asnjërit në veçanti si shehid, sepse përshkrimi i përgjithshëm i një
shehidi është ndryshe nga të atribuarit me shehidllëk një personi të caktuar.
Buhariu e ka shpjeguar këtë në Sahihun e tij duke thënë: “Kapitulli: Nuk duhet thënë për një person: Shehid.” Ai përmendi si argument për këtë, fjalën e Profetit sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem:
''Allahu e din më mirë se kush është Muxhahid në
Rrugën e Tij'' (El-Bukhari, Libri i Xhihadit, kapitulli
nr.77)
Dhe fjalët e tija :
''Dhe Allahu e din më mirë se kush është plagosur në
Rrugën e Tij'' (El-Bukhari, Libri i Xhihadit, kapitulli
nr.77)
Transmetuar nën këtë titull ështe hadithi i gjatë i
mirënjohur që tregon historinë e një burri që ishte me Profetin sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem në një
betejë dhe ishte trim, duke çarë përpara, duke mos lënë asnjë luftëtarë armik që
shkëputej pa e ndjekur atë dhe pa e vrarë me shpatën e tij. Sahabët RadijAllahu ‘anhum, e lavdëruan atë para
Profetit sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem.
Pastaj
Buhariu tregoi hadithin ku Profeti sal-lAllahu
‘alejhi ue sel-lem tha:
“
Në të vërtetë, një njëri kryen vepra që para njerëzve duken si vepra të njerëzve
të Xhennetit, por në fakt, ai është një nga njerëzit e Zjarrit (Xhehennemit).” (El-Bukhari nr.2898.)
Kjo
provon se pamjet e jashtme mund të jenë zhgënjyese dhe që gjykimet në Ahiret
(Botën Tjetër) do të bazohen mbi të vërtetën, jo sipas paraqitjeve të jashtme.
Historia e këtij njëriu e transmetuar nga Buhariu rahimehullah nën këtë titull duket shumë qartë, në lidhje me Sahabët rahijAllahu ‘anhum, ata e lavdëruan atë
sipas asaj që shfaqej nga veprat e tija, por Profeti sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem i tha atyre:
“Ai
është një nga njerëzit e Zjarrit (Xhehennemit).”
Kështu
që një nga Sahabët, radijAllahu ‘anhum,
e ndoqi atë dhe i qëndroi afër. Dhe vepra e fundit e atij njeriu ishte se, ai
vrau vetvehten me shpatën e tij. Prandaj, ne nuk gjykojmë gjendjen e njerëzve në
Ahiret sipas paraqitjes së jashtme, ne vetëm se përmendim transmetimet në terme
të përgjithshme – dhe Allahu e din më së miri nëse ky (gjykim) mund të zbatohet
për këtë njëri që përshkuhet kështu (si i mbytur në ujë) apo jo. Autori i El-Fat’h2 ka përmendur se
Umer ibn al-Khattab radijAllahu ‘anhu,
iu drejtua njerëzve duke i thënë: “Ju
mund të thoni në betejat tuaja se, filani ra shehid dhe filani vdiq si shehid,
por mundet që të jetë hedhur nga kali i tij. Kështu që mos thoni kështu! Por
thoni siç tha i Dërguari i Allahut sal-lAllahu
‘alejhi ue sel-lem:
“Kushdo
që ka vdekur në Rrugën e Allahut ose u vra, është shehid (dëshmor).” (Muslimi nr.1915 dhe Ahmedi
2:522.)
Kjo
është çfarë ai tha siç ndodhet në El-Fat’h
dhe hadithi është hasen (i mirë). Bazuar në këtë, ne dëshmojmë atë çfarë është
afirmuar nga transmetimi: Nëse bëhet fjalë për një person në veçanti, ne dëshmojmë
shehidllëkun e atij personi që është përmendur nga Profeti sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem. Nëse është në termin e përgjithshëm,
ne dëshmojmë në përgjithësi, por nuk e adresojmë për një person të veçantë,
sepse gjykimi për Botën Tjetër bazohet sipas të vërtetës, jo sipas shfaqjes së
jashtme. E lusim Allahun e Lartësuar të na forcojë në fjalë të qëndrueshme dhe
të na përmirësojë zemrat dhe veprat tona.
Bazuar
në këtë, si përgjigje e pyetjes, a është shehid nëse një person mbytet si shkak
të qenurit dehur, ne themi: Ne nuk pohojmë për këtë person të mbytur se është
shehid, qoftë nëse ka pirë alkool, u deh dhe pastaj u mbyt si shkak të qenurit
dehur, apo nuk ka pirë hiq (d.m.th edhe nëse është mbytur pa pirë alkool.
sh.p).
Meqë
përmendëm të dehurit, është detryrë të dimë se të pish alkool është një nga
gjynahet e mëdha dhe është obligim për çdo musliman me arsyetim të shëndoshë që
t’i largohet, ashtu siç është urdhëruar nga Zoti (‘Azze ue Xhel) i tij. Kushdo që e pin atë derisa dehet, rrihet me
kamzhik për shkeljen e parë (të ligjit sheriatik, sh.p), po ashtu për shkeljen
e dytë dhe përsëri për shkeljen e tretë. Nëse e bën për herë të katërt, ka nga
dijetarët që thonë se ai duhet vrarë, bazuar në një hadith për këtë qëllim. Të
tjerë thonë se nuk duhet të vritet, sepse hadithi është abroguar (shfuqizuar).
Ka të tjerë që bëjnë dallim (sipas situatave), si Shejkhul-Islam Ibn Tejmijah,
i cili ka thënë: “Ai duhet vrarë nëse është rrahur tre apo katër herë dhe nuk është
ndaluar (nga kjo shkelje).” Shejkhul-Islam ka thënë se njerëzit duhen vrarë nëse
ata nuk do të shmangen nga të pirët përveç nëse vriten. Kjo do të thotë se nëse
të pirët bëhet e zakonshme mes njerëzve dhe nuk e ndalin, edhe mbas dënimit, atëherë
duhen vrarë.
1.
Siddik: Një njëri i besueshëm ose i
besuar, d.m.th Ebu Bekr, mbi të cilin Profeti sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem ia dhuroi këtë emër, ngaqë ai pohoi
besimin e tij për udhëtimin mrekullues të Profetit drejt El-Aksa (Jerusalem)
dhe në shtatë qiejt.
2. Fet’hul-Bari:
Shpjegimi i Sahih Bukharit nga Ibn Haxher el-‘Askaleni.
Përktheu
dhe përshtati: Emin Shkodrani (Ebu Abdullah Duraj)
Kanada,
Montreal, 15 Rabi El-Eu’uel 1434
BaarakAllahu Feek.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.