Gjykimi
për mishin e importuar
Imam
Muhammed ibn Salih el-Uthejmin –Allahu
e mëshiroftë-
(Fatawa Islamiyah, Darussalam, vëllimi 6, fq.276-278)
Pyetje:
Cili është gjykimi për ngrënien e mishit të ngrirë që vjen nga jashtë vendit,
veçanërisht mishi i pulës?
Përgjigje:
Parimi bazë në lidhje me mishërat që vijnë nga Ehli-Kitabët –dhe ata janë Çifutët
dhe të Krishterët-, është lejimi. Ashtu si parimi bazë në lidhje me mishërat që
vijnë nga vendet Muslimane është gjithashtu lejimi. Kështu është çështja, edhe
nëse nuk e dijmë se si i kanë therur, apo nëse e kanë përmendur emrin e All-llahut
për to apo jo. Kjo sepse parimi bazë në lidhje me veprën e atij që ka përvojë
në të është se ajo është kryer mirë dhe saktësisht, përveç nëse bëhet e qartë
se nuk është kryer mirë dhe saktësisht.
Argumenti për këtë parim bazë është transmetimi i
konfirmuar në Sahih Buhari nga Hadithi i ‘Aishes radija_Allahu anha, ku thotë: “Disa
thanë:
“O i Dërguar i All-llahut! Disa njerëz vijnë tek ne me mish dhe ne nuk e
dijmë nëse Emri i All-llahut është përmendur në to apo jo.”
I Dërguari i Allahut
sal-lAllahu ‘alejhi ue sel-lem tha:
“Përmendeni
Emrin e Tij dhe pastaj hani atë.”
(Buhariu nr.5507)
(Buhariu nr.5507)
Ajo
(‘Aishja) tha:
“Dhe ata sapo e kishin lënë kufrin (mosbesimin)”
Pra, në këtë hadith ka argument se kur një vepër bëhet
nga dikush me përvojë, nuk na obligohet që të pyesim: A e ka bërë saktësisht
apo jo?
Bazuar në këtë parim, këto mishëra që na vijnë nga
Ehlil-Kitab janë të lejuara. Nuk kemi nevojë të pyesim rreth tyre, e as të hulumtojmë.
Sidoqoftë, nëse në bëhet e qartë se posaçërisht këto mishëra të importuar janë
therur në mënyrë të gabuar, atëherë nuk i hamë, bazuar në fjalët e Profetit sal-lAllahu alejhi ue sel-lem:
“Hani
atë në të cilin ka rrjedhur gjaku, dhe atë në të cilin është përmendur Emri i
Allahut, përveç (atë që është therur duke përdorur) dhëmbët dhe thonjtë
(el-dhufuri). Sa për dhëmbët, ata janë kockë, dhe sa për thunin, ajo është
thika e Etiopianve.”
(Buhari nr.5544 dhe Muslimi nr.1968)
Dhe nuk i takon njeriut të jetë kokëfortë në Fenë e
tij dhe të hulumtojë për gjëra që nuk kërkojnë asnjë hulumtim. Megjithatë, nëse
i bëhet e qartë se është i pavlefshëm dhe është i sigurtë për këtë, atëherë
është e detyrueshme për të që t’i shmanget. Por nëse ai është në dyshim dhe
heziton mbi të se a është therur në mënyrë të saktë apo jo, atëherë kemi dy
parime:
Parimi i parë:
Se është e saktë.
Parimi i dytë:
Të hezitoni: nëse një person është në mëdyshje për të dhe e lë atë, nuk ka
gjynah mbi të, edhe nëse e han, nuk ka gjynah mbi të.
Në përputhje me
rrethanat, situata bie në tre raste: Ose ne e dimë se ky person ther sipas mënyrës
së saktë, ose e dimë se ai nuk ther sipas mënyrës së saktë, dhe në këto dy
raste gjykimi është i njohur. Rasti i tretë është se ne jemi në dyshim dhe nuk
e dimë nëse ai e ka therur sipas mënyrës së saktë apo jo. Gjykimi në këtë rast është
se kafsha e therur është e lejuar dhe nuk nevojitet të pyesësh ose hetosh se si
e ka therur, dhe nëse e ka përmendur Emrin e All-llahut apo jo. Më saktë, ajo që është
e qartë prej Sunnetit, vërteton se është më mirë të mos pyesësh dhe të mos
hulumtosh. Për këtë arsye, kur ata thanë:
“Ne nuk e dimë nëse Emri i All-llahut është
përmendur mbi to apo jo,”
Ai nuk i tha atyre:
“Pyeti ata nëse e kanë përmendur
emrin e All-llahut apo jo.”
Përkundrazi, ai tha:
“Përmendeni Emrin e
Tij dhe pastaj hani atë.”
Tesmijah
(përmendja e Emrit të All-llahut) që urdhëroi Profeti sal-lAllahu alejhi ue sel-lem nuk është Tesmijah e therjes, e cila tashmë është kryer dhe përfunduar, (por)
është Tesmijah e ngrënies. Sepse është
ligjëruar për atë që po han, të përmend para ngrënies Emrin e All-llahut ‘Azze ue Xhel.
Në të vërtetë, mendimi më i sigurtë është se përmendja
e Emrit të All-llahut, gjatë ngrënies është detyrim, bazuar në urdhërimin nga Profeti
sal-lAllahu alejhi ue sel-lem për të
bërë kështu, sepse kur një person nuk e përmend Emrin e All-llahut, shejtani merr pjesë në ushqimin dhe pijen e tij.
Përktheu
nga anglishtja: Emin Shkodrani (Ebu Abdullah Duraj)
Kanada,
Montreal, 20 Sefer 1434
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.